THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Saturday, February 4, 2012

Depressed


Hi. Saya sangat depress baca buku 3,069 Days ni, lepas tonton The Pianist.




Entahlah. I had no clue what The Pianist is all about masa lecturer cakap kami kena tonton cerita ni untuk assignment. Saya cuma terfikir, kalau title nya The Pianist, tentu tentulah ceritanya pasal muzik kan? Sekali kauu, rupanya cerita ni pasal Holocaust. Terkejut saya, tengok aksi aksi "kurang manusia" sebab saya tak bersedia pun nak tengok perkara macam tu. Sampai sekarang bayangan askar Nazi campak orang Yahudi yang disabled macam tu je dari tingkat atas (not remember which floor).

Cerita 3,069 Days ni pun sama. Pengalaman Natascha kena culik, kurung and abused sampai lapan tahun tu ngeri kot, macam saya pun kena sekali. Hidup dalam total darkness bukan senang weih, boleh buat orang jadi gila, hilang ingatan bagai tau. Terasa rasa macam cellar yang dia duduk tu, saya pun duduk sekali. Nauzubillah.

Saya memang tak boleh tengok kot cerita yang tak ada humanity macam ni. Dulu pun saya pernah tonton An American Crime, yang pasal Sylvia Likens kena tortured sampai mati tu. Dua tiga hari saya rasa bersalah pada Sylvia Likens sebab tak ada orang tolong dia, walaupun kes dia tu terjadi sebelum saya lahir, agaknya masa mak ayah saya kecik lagi.

Ya Allah, tolong lindungi kami dari kebinasaan :'(

0 comments: