THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, August 2, 2011

An appreciation. For everything.

Hello hello Malaysia :)

Saya dah kurang update sekarang, kan? Tak kisahlah. Bukan korang tanya pun.

Anyways, saya cuma nak update tentang apa yang saya rasa sepanjang sebulan jadi student sem 3 ni.

For real, I feel nothing but thankful, thankful, thankful. Terasa-rasa sem kali ni dipermudahkan. Hampir semuanya menyenangkan saya. Daripada hampir semua aspek life yang saya rasa penting, amat lancar. So far, saya gembira :)

1. Macam yang baru saya beritahu dalam entri lepas, saya dapat sorang lagi anak buah baru :) setakat ni nama yang paling strong untuk anak buah baru saya tu is Fatimah Khadijah, K sempena hari kelahiran dia, Khamis. Mana-mana pun boleh, asalkan dia membesar dengan baik. Dengan kelahiran dia, semua benda pun menggembirakan. Semua pun gelak-gelak, gurau-gurau. Paling touching sekali, "anak angkat" saya, Rajihahlah. Saya sampai je rumah, dia terus terpa saya, panjat-panjat saya. 2 malam tu tidur dengan saya. Malam second tu, kami tidur kat rumah nenek. Surprisingly masa semua orang dah tidur tu, kami pun mamai-mamai sebelum tidur, dia cium pipi saya. Haha. Touching kott. Tapi legendary mana boleh menitik air mata.

Tak tahulah apa yang boleh saya buat untuk hargai keluarga saya.

2. Alhamdulillah saya masuk kelas Decom 3F untuk sem ni. Walaupun baru sebulan tapi saya senang gelak-gelak dengan diorang. Saya rasa dihargai dan diterima dalam kelas ni. Seriously, saya rasa Allah rancang dengan amat cantik. I started with Decom 1B, a comfortable, hearty class to make a good starter of my college life. Masa ni saya masih terkial-kial dengan college life saya, jadi sweetness masa kat kelas Dec 1B pun tak dapat saya rasa banyak. Tapi saya gembira bermula dengan kelas ni. If I were given more time to spend with them, I would definitely love them more than I did now :)

Lepas tu, saya masuk Dec 2A. Kelas yang agak complicated, banyak usaha kena buat just to remain "visible" dalam kelas. Tapi sesuailah dengan keadaan rileks saya masa sem 1, sem 2 ni saya kenalah pulak face sikit challenges to tell myself that college life do has its obstacles. Tak adalah nak rileksss memanjang. Walaupun kelas ni sangatlah challenging, tapi thankfully banyak yang saya belajar.

Sekarang, saya masuk kelas Dec 3F. Saya masuk kelas ni pun sebab ikut Along Ezlyn dan Ainul. And I'm glad that I followed them. Now I'm blessed with this family-like class. Saya gembira saya masuk ke kelas ni with a clear image of myself, so that saya boleh enjoy the moments with them deeper. Saya assume saya perlu belajar menghargai momen momen signifikan dengan kelas ni. And I will definitely learn :)

3. Hubungan saya dengan Yurika, Airie dan Auni pun berjalan sangat baik. Our friendships are like, "we don't call much, don't talk much to assure that we're bestfriends, even sisters by heart". Saya berterima kasih dengan relationship yang macam ni.

4. Roommates saya pun sangatlah awesome sepanjang saya ada kat sini, especially 2 sem back. Masa sem 1 dulu, boleh dikatakan saya ada krisis dengan roommates, tapi masa kami bersatu, I did thought that our friendship would last forever. Adalah something wrong somewhere tu, tak apalah. Saya sayang jugak diorang. Lepas tu saya move to bilik Ain, kat situlah saya jumpa Maa, Ras, Nada, Piqa, Mija dan lain-lain.

Sem 2 saya sebilik dengan Ras, Nada dengan Maa. Sebilik dengan diorang memang best, saya rasa dioranglah "ubat" saya lepas seharian tension dengan kelas. Saya tak dilupakan, dan ada perkara yang akan kami share sama-sama. Pendek kata, it was a bless to have them in such bizarre moments.

Sem 3, my room mates is such a piece of perfection. Saya ada classmates yang awesome, kawan yang awesome, family yang awesome, and with them, it's perfect, absolute awesomeness! Saya sebilik dengan Maa, Ain dan Ainul. Seronok sebilik dengan diorang. Sekarang bilik kami yang tawarkan terapi kebahagiaan. Ok yang tu tipu je.

All this while, my memories are haunting me, like "I wanna let myself overcome those memories, but me myself wanna stay in those." For a really first time, after 3 years, he isn't the one who always in my mind, and moving on seems easier than before.


Saya bersyukur, bersyukur, bersyukur, bersyukur dan bersyukur dengan apa yang saya ada sekarang. Setiap pertemuan ada perpisahan, so I can't assure you on "be together forever". I do wish that we can stay that way always, but if we didn't, when we're lost contact or rarely hit each other, you remain as my very sweet, important memories. I mean, YOU GUYS that I've mentioned earlier.



"If we're not meant to be together always, please don't forget them, and please let me remember them. If we're happened to fight, please make the fight as the way for us to get closer. I love them and I wish for them to know. Dear God, please be with us, please protect us."

1 comments:

muhammad haziq said...

terbaekkk~ :) "kls bdk2 baik" la ktekn :p hahaha~