THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Sunday, February 19, 2012

Bye Aerith.

Akhirnya tamat juga semalam. 18 Februari.

Dah bertahun tahun saya hidup dengan "jiwa" Aerith. Selama itu jugalah, saya tertekan.

Sebab diri saya, tak dipunyai sepenuhnya dengan "jiwa" Teera.

Sebab "jiwa" Aerith tu, hidupnya keseorangan dalam hati saya.

Sebab "jiwa" Aerith tu, kehilangan satu-satunya "jiwa" lain yang menemani.

"Jiwa" tu tak pernah terganti, sebab "jiwa" tu memang takkan terganti.

Jadi beberapa hari sebelum semalam, saya "bunuh" Aerith perlahan-perlahan. Saya sedar, apa yang mengikat saya selama ni bukan sekadar perasaan saya terhadap "jiwa" tu. Kebergantungan saya pada "jiwa" Aerith tu sendiri, yang menghalang saya daripada gembira menjadi Teera yang sebenar.

Teera yang gemuk. Teera yang boroi. Teera yang kakinya macam lelaki. Teera yang memiliki gigi yang tak tersusun. Teera yang hitam.

Dan di sebalik semua tu, Teera yang serius. Teera yang suka merancang. Teera yang sederhana. Teera yang simple. Teera yang bahagia.

Selamat tinggal, Aerith. Saya bahagia di sepanjang perjalanan saya memiliki jiwa kamu. Sekarang saya nak lepaskan kamu pergi.

Bersemadilah di sebelah kuburan "dia". Ini saat-saat terakhir kamu bersemadi dalam hati saya. Sebab lepas ni, saya takkan toleh ke belakang, walaupun untuk melihat kamu, dia, dan segala memori-memori yang ada.

Selamat tinggal.


0 comments: